LIVSSTIL OG SPÅFORUM
Takk for at du logget inn og velkommen tilbake!
LIVSSTIL OG SPÅFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
Spå deg selv!
Et samarbeid med Asbjørn på paran.no, Terra og May. Still et spørsmål og klikk på bilde under!
/></a><span class=
ALTERNATIVT TREFF PÅ DOVREFJELL!  Facebo11
Latest topics
» FREE TAROT & MEDIUMSHIP MASTERCLASS 11.11.22
ALTERNATIVT TREFF PÅ DOVREFJELL!  EmptyFre 11 Nov 2022 - 19:19 by Terra

» Livet.....
ALTERNATIVT TREFF PÅ DOVREFJELL!  EmptyTor 3 Nov 2022 - 12:12 by Terra

» Trekker kort på lørdag 25.6.22
ALTERNATIVT TREFF PÅ DOVREFJELL!  EmptyFre 24 Jun 2022 - 20:13 by Terra

» UNDERSTANDING TAROT 'THE MAJOR ARCANA' THE FOOLS JOURNEY PART 1
ALTERNATIVT TREFF PÅ DOVREFJELL!  EmptyFre 4 Feb 2022 - 13:29 by Terra

» Englekort på vår Facebook gruppe i dag, mandag 17/1-2021
ALTERNATIVT TREFF PÅ DOVREFJELL!  EmptyMan 17 Jan 2022 - 14:12 by Terra

» An ANGELIC Message of HOPE From the Lady Who SEES ANGELS | Lorna Byrne
ALTERNATIVT TREFF PÅ DOVREFJELL!  EmptyLør 8 Jan 2022 - 22:44 by Terra

» Godt nytt år!
ALTERNATIVT TREFF PÅ DOVREFJELL!  EmptyLør 1 Jan 2022 - 14:35 by Terra

» Chief Arvol Looking Horse: Prophecies, World Peace, and Global Healing
ALTERNATIVT TREFF PÅ DOVREFJELL!  EmptyFre 31 Des 2021 - 16:25 by Terra

» Poteter og tarothefte
ALTERNATIVT TREFF PÅ DOVREFJELL!  EmptyLør 11 Des 2021 - 21:07 by Terra

ALTERNATIVT TREFF PÅ DOVREFJELL!

+4
Arso
Alve.prinsessen
Spøkelseskladden
Beathe
8 posters

Side 1 av 2 1, 2  Next

Go down

ALTERNATIVT TREFF PÅ DOVREFJELL!  Empty ALTERNATIVT TREFF PÅ DOVREFJELL!

Poste by rystedama Tir 3 Jul 2018 - 0:55

Skrevet: 25 mars 2007 20:19    

Fire medlemmer av forumet møttes på Dovrefjell i helgen 23 til 25 mars 2007 for å dive med åndelig utvikling:

Spåjenta (åndenes bestevenninne)
Sina (tegnegal automatdame)
e.ryste (småskrullete og tror på det meste)
Arso (skeptiker med beina godt plantet på jorden)

Denne tråden vil inneholde ulike opplevelser vi hadde denne helgen, og vi tar gjerne i mot kommentarer og spørsmål fra andre
rystedama
rystedama
Sjelevenn
Sjelevenn

Antall Innlegg : 142
Medlem siden : 02.07.2018

Til Toppen Go down

ALTERNATIVT TREFF PÅ DOVREFJELL!  Empty Re: ALTERNATIVT TREFF PÅ DOVREFJELL!

Poste by rystedama Tir 3 Jul 2018 - 0:56

Skrevet: 25 mars 2007 20:35

Hovedfokuset for helgen var Arso sitt nyinnkjøpte Ouija-brett som vi skulle bruke til å kontakte hjelpere, åndelige veiledere, døde slektninger og andre fra den andre siden som ville gi oss råd og veiledning. Om noen av oss var skeptisk og tok alle forhåndsregler meget nøye.....så dro vi alle hjem med en stor overbevisning om at det er mer mellom himmel og jord enn mange tror. Selv skeptikeren Arso dro hjem med fysiske bevis på at livet dreier seg om mer enn det vi kan se rundt oss til vanlig.

Andre remedier vi hadde med:
- søkepinner i ulike størrelser  Mrgreen
- tarotkort
- englekort
- pendelsett
- trommesett
- hvite lys og røkelser
Og en uendelig stor mengde med mat Laughing ! Sina var så redd noen skulle komme å spise opp maten vår   Mrgreen  !!!! Handlelappen var så lang som ca. en og en halv meter (litt overdrivelser må til...).
rystedama
rystedama
Sjelevenn
Sjelevenn

Til Toppen Go down

Poste by rystedama Tir 3 Jul 2018 - 0:57

Skrevet: 25 mars 2007 21:18

Sina, Spåjenta og e.ryste har i lengre tid lurt på hvorfor så mange ting i livene er så like. Vi har lurt på om vi kan være i slekt, og hvorfor har vi så mye felles!?

Ouija-brettet gav oss svaret:
Vi har vært søstre i vårt forige liv. I 1881 levde vi i Volda og hadde ekstypen til spåjenta som vår bror.
Sina het Karita og døde i 1929, 48 år gammel av feber.
e.ryste het Berte og døde i 1940, 75 år gammel av sviktende hjerte.
Spåjenta het Dagny og døde i 1940, 49 år gammel. Hun blei drept av sin elsker Werner.

Ellers fikk vi en løsning på navnet Haldor, som har gått som en vits på forum og chatt siden May spådde at en Haldor var innvolvert i e.ryste sitt kjærlighetsliv!!!!

Først kom en beskjed om at Haldor ville komme i løpet av kvelden. Vi trodde da at en fysisk mann skulle ankomme hytten...men slik var det ikke. Løsningen kom da vi fikk vite at Karita (Sina) var gift med Haldor og at Berte (e.ryste) var hans elsker...altså sinn svogers elsker...Sjokkerende nyheter! Men Sina tilgir heldigvis sin søster for opplysningene som hun ikke viste om som Karita. Smile Snill hun!!
Dagny var gift med en mann som het Greger og Berte var gift med Are. Begge disse to dreiv altså på med utenom ekteskapelige aktiviteter, og for Dagny endte dette altså med døden da elskeren drepte henne ved at hun blei brendt opp!

Foreldrene til søstrene Remloe het Kari og Inge.

Det pågår nå granskning om denne familien  Smile
Vi er litt usikkre på om det ligger opplysninger i arkivene på nettet fra så sen tid. Ellers har Sina funnet familienavnet i Ålesund og i Nordland.

I følge brettet hadde Arso ikke noe kontakt med oss andre i vårt forige liv. Han bodde i Halden fra 1945 til 1958 og hadde navnet Roy Nilsen. Han døde av tuberkolose bare 13 år gammel. Kanskje derfor han i dag har problemer med halsen? I tillegg sier brettet at han er allergisk mot sot, noe vi tolker til å må bety luftforureining eller støv.
rystedama
rystedama
Sjelevenn
Sjelevenn

Til Toppen Go down

Poste by rystedama Tir 3 Jul 2018 - 0:57

Skrevet: 25 mars 2007 22:59    

Ouija-brettets svar på spørsmål om våre hjelpere og åndelige veiledere:

(Seansen blei filmet med to kamera fra ulike vinkler)

e.ryste:
Har hatt 6 tidligere liv.
Har to hjelpere ved navn Vang og Tanja.
Har en åndelig veileder, og det kom jo ikke som noen overaskelse at det var Janis...men det var fint å få en bekreftelse Smile .

Sina:
Har hatt 9 tidligere liv.
Har 8 hjelpere ved følgende navn: Laug, Ida, Peia, Eiak, Kaek, Ha, Kaat, Sieik.
Har en åndelig veileder med navn Harald (dette navnet kom frem etter litt kluss, så vi er litt usikker på navnet).

Spåjenta:
Har hatt 10 liv og er den eldste sjelen i gruppa!!!
Har en hjelper med navnet Ove.
Har tre veiledere (noe vi blei overasket over, da vi trodde en kunne ha bare en...men hun er vel et vanskelig tilfelle Laughing ). Disse har navnene Kama, Kaki og Ekal.

Aros:
Har hatt 9 liv.
Har fire hjelpere som heter Bada, Kari, Mai og Tag. Mai er den hjelperen som skal hjelpe Arso til å utvikle klarsyn.
Har en åndelig veileder som heter Laam.
rystedama
rystedama
Sjelevenn
Sjelevenn

Til Toppen Go down

Poste by rystedama Tir 3 Jul 2018 - 0:58

Skrevet: 25 mars 2007 23:14    

Fremtid:

Vi fikk en masser av gode råd og informasjon om hvordan vår "alternative" fremtid vi fortone seg. Enkelte fikk eksakte datoer da ting skal intreffe, andre årstall og måneden. Kjærlighet i forhold til det vi holder på med kom frem til stadighet på oss alle, som en påminnelse av at vi kun må fokusere på det positive.

Sina sin automatskrift tok av og til over energien på brettet. Det skjedde på den måten at brikken på brettet ikke ville flytte seg og Sina fikk kraftige kramper i hånden sin. Da kom skrift og tegninger fra ulike ånder frem på papiret.

Vi fikk alle en del beskjeder som ikke kan deles med andre enda. Dette dreier seg om viktige livsoppgaver som vi fikk tildelt. Spåjenta skal utvikle noe som heter MINK, og som skal brukes i et samarbeid mellom oss fire. Hva dette går ut på vil forbil mellom oss minst frem til år 2010.
rystedama
rystedama
Sjelevenn
Sjelevenn

Til Toppen Go down

Poste by Beathe Tir 3 Jul 2018 - 1:00

Skrevet: 26 mars 2007 08:46

Takk for info. Heldiggriser
Beathe
Beathe
Universet
Universet

Antall Innlegg : 33

Til Toppen Go down

Poste by Spøkelseskladden Tir 3 Jul 2018 - 1:02

Skrevet: 27 mars 2007 17:23

ja dere altså.... her var dere i dovre og fikk opplysninger dere ikke hadde drømt om. Det var det derimot ikke bare dere som fikk denne helgen. Jeg er nå erklært klarsynt med veldig åpne kanaler, og har fått meg sertifikat og fagbrev som bevis på mine evner. utrolig spennende det kurset jeg var på. Har forøvrig fjernet endel aktiviteter i et par hus siden sist jeg var her inne, og har nå fått bredband så nå kommer jeg sterkere tilbake.

Spøkelseskladden
Universet
Universet

Antall Innlegg : 25

Til Toppen Go down

Poste by Alve.prinsessen Tir 3 Jul 2018 - 1:03

Skrevet: 27 mars 2007 18:06

Så hyggelig kladden!!
Alve.prinsessen
Alve.prinsessen
Universet
Universet

Antall Innlegg : 45

Til Toppen Go down

Poste by Arso Tir 3 Jul 2018 - 1:07

Skrevet: 27 mars 2007 18:17

Hei spøkelseskladden   Very Happy

Lenge siden sist... Hadde en opplevelse på Dovre som jeg aldri kommer til og glemme. Fikk beviser som gjør at jeg aldri kommer til og tvile på at det finns mere mellom himmel og jord...

Du har hatt en utrolig utvikling i det åndelige og nå er du blitt klarsynt. Grattulerer  Smile

Blir litt nyskjerrig, viste ikke man kunne få sertifikat og fagbrev på og være klarsynt... Hvilket kurs er det du har tatt? Hvilke øvelser gjorde dere? Gikk dere opp til prøve for og oppnå sertefikat og fagbrev?
Arso
Arso
Yppesteprestinnen
Yppesteprestinnen

Antall Innlegg : 2
Medlem siden : 03.07.2018

Til Toppen Go down

Poste by Sina Tir 3 Jul 2018 - 1:08

Skrevet: 27 mars 2007 21:17

kjempe spennende "kladden" dette må du fortelle mer om og gjerne dele dine kunnskaper med oss andre.....venter spent

For meg var det veldig spennende å være med på Dovre. Spennende å få prøve brettet som jeg var veldig skeptisk til på forhånd. Jeg nå trygg på at det ikke er mer skummelt enn automatskrift bare en har gode hensikter og bruker det med stor respekt.

Ellers så hadde jeg opplevelser som jeg ikke har hatt før, nye ting som dukket opp og som jeg håper jeg kan utvikle enda mer.

Er takknemlig for at jeg fikk delta på dette her og ikke minst at jeg fikk oppleve at kjemien som vi har hatt på nette også fungerte når vi møttes ansikt til ansikt.

Gleder meg til å se om alt vi fikk fram stemmer:)
Sina
Sina
Universet
Universet

Antall Innlegg : 53

Til Toppen Go down

Poste by Spåjenta Tir 3 Jul 2018 - 1:09

Skrevet: 28 mars 2007 09:54

Må legge til en liten kommentar her jeg også.

e.ryste har fortalt mye om det som skjedde med oss i helgen, og også for meg var dette en utrolig opplevelse. Alt vi opplevde "åndelig" sett var så enormt at det faktisk har tatt noen dager å fordøye.

I tillegg er jeg utrolig takknemlig for å ha møtt disse flotte menneskene som jeg har blitt kjent med her på forumet i løpet av en slitsom høst og vinter. Vi er alle enige om at når 4 "ukjente" treffes for å dra på helgetur, så kan det fort bli litt anspent. Men ikke for vår del, alle 4 var så avslappet og helt seg selv hele helgen at det var nesten litt rart....
Vi visste jo på forhånd at vi har god kjemi, men det har man jo erfart tidligere at ikke alltid er tilfelle når man treffes. Iallefall ga denne turen mersmak for oss alle, både fordi vi trives i hverandres selskap og ikke minst pga alt vi opplevde når det gjelder det åndelige.

Jeg visste på forhånd at jeg kom til å "ta inn" mye der oppe på fjellet, det ligger ganske mye historie der. Og vi hadde ikke vært lange stunden inni hytta før jeg fant en mann sittende i sofaen. Han ble der hele helgen, og det som var litt morsomt var at han søkte til oss på en måte. Stort sett satt han i sofaen (det gjorde vi også ), men da vi satte oss ved kjøkkenbordet for å spise så gjorde jammen han det også.
Utenfor hytta tok jeg inn mange sjeler, både en gammel kone uten tenner og mange små barn. Jeg "så" til og med sauer!

Som dere forstår så sitter vi igjen med masse inntrykk etter turen og bare gleder oss til vi kan treffes igjen. Så kan vi nok forklare det "fenomenet" at langkosten "hoppet på" sina da vi kom inn fra en røykepause, med at arso var i godt humør og slo til med en rampestrek!  

Hyggelig at dere legger igjen kommentarer her til oss, og kom gjerne med spørsmål om dere har. Vi vil forsøke å svare etter beste evne.  

Og til kladden, du må være så snill å fortelle oss mer fra det kurset!! Har aldri tidligere hørt om noen som har tatt fagbrev i løpet av et helgekurs, høres spennende ut.
Spåjenta
Spåjenta
Universet
Universet

Antall Innlegg : 57

Til Toppen Go down

Poste by Alve.prinsessen Tir 3 Jul 2018 - 1:11

Skrevet: 28 mars 2007 10:46

Jeg vil veldig gjerne høre mer om det brettet jeg...hvordan type brett er det og hva går det ut på...
Alve.prinsessen
Alve.prinsessen
Universet
Universet

Til Toppen Go down

Poste by Spøkelseskladden Tir 3 Jul 2018 - 1:12

Skrevet: 28 mars 2007 11:58

til dere alle sammen her inne, så var det med fagbrev ment litt som en spøk, samtidig som jeg ønsket å sette fokus på at dere alle har bestått fagprøven på en måte. vi fikk riktignok sertifikat på vårt klarsyn, både for å henge på veggen og ha med oss i lommeboka. Disse to papirene sammenlignet jeg med det papiret jeg fikk da jeg tok fagprøve og fikk sertifikat for å sprenge fjell, nå sprenger jeg grenser på en måte,for meg selv. Kurset var utrolig lærerikt og fantastisk utviklende. Alle som var med var utrolig imponert over seg selv og hva vi kan få til ved hjelp av tankens makt. Det finnes faktisk ingen grenser for hva vi kan utrette og hva vi kan få informasjon om og fra, men dette vet jo dere alle alt om, man trenger strengt tatt ikke annet enn sitt klarsyn for å få informasjon om alt man lurer på. Vi er alle koblet til den universelle energien som vi kan kalle serveren, der hver enkelt av oss er en laptop som vi kan dokke inn og koble til denne serveren og hente ut all den informasjon vi ønsker, til enhver tid. enklere kan det vel ikke forklares.

Spøkelseskladden
Universet
Universet

Til Toppen Go down

Poste by Spåjenta Tir 3 Jul 2018 - 1:15

Spøkelseskladden skrev:Skrevet: 28 mars 2007 11:58

til dere alle sammen her inne, så var det med fagbrev ment litt som en spøk, samtidig som jeg ønsket å sette fokus på at dere alle har bestått fagprøven på en måte. vi fikk riktignok sertifikat på vårt klarsyn, både for å henge på veggen og ha med oss i lommeboka. Disse to papirene sammenlignet jeg med det papiret jeg fikk da jeg tok fagprøve og fikk sertifikat for å sprenge fjell, nå sprenger jeg grenser på en måte,for meg selv. Kurset var utrolig lærerikt og fantastisk utviklende. Alle som var med var utrolig imponert over seg selv og hva vi kan få til ved hjelp av tankens makt. Det finnes faktisk ingen grenser for hva vi kan utrette og hva vi kan få informasjon om og fra, men dette vet jo dere alle alt om, man trenger strengt tatt ikke annet enn sitt klarsyn for å få informasjon om alt man lurer på. Vi er alle koblet til den universelle energien som vi kan kalle serveren, der hver enkelt av oss er en laptop som vi kan dokke inn og koble til denne serveren og hente ut all den informasjon vi ønsker, til enhver tid. enklere kan det vel ikke forklares.

Skrevet: 28 mars 2007 14:04

Men vil du ikke fortelle hva slags kurs det var? Er litt nysgjerrig på hva dere gjorde og hva kurset gikk ut på?  Det du forteller om den universelle energien og tankekraft er jo noe vi har visst om lenge, det er jo bare sånn det fungerer
Spåjenta
Spåjenta
Universet
Universet

Til Toppen Go down

Poste by Alve.prinsessen Tir 3 Jul 2018 - 1:16

Skrevet: 28 mars 2007 14:06

Det høres jo nesten ut som spiretisme da...
Alve.prinsessen
Alve.prinsessen
Universet
Universet

Til Toppen Go down

Poste by Spåjenta Tir 3 Jul 2018 - 1:17

Skrevet: 28 mars 2007 14:12

På en måte så gjør det jo det, men det er viktig å huske på at vi KUN kontakter gode og positive energier!
Også er det ikke så "mystisk" som spiritisme

Det blir rett og slett som en kanal som kan sammenlignes med automatskrift, bare det at her kunne flere være med på det.
Spåjenta
Spåjenta
Universet
Universet

Til Toppen Go down

Poste by Spøkelseskladden Tir 3 Jul 2018 - 1:17

Skrevet: 28 mars 2007 21:43

jeg var på med på kurs med Silva Ultra Mind som i Norge representeres av Debohra Borgen, kjent fra fornemmelse for mord og Åndenenes makt. Det var Børre Jørn Nyborg som var kursleder, og det var et fantastisk kurs. Vi lærte hvor enkelt alt det universelle egentlig er. Kurset anbefales på det sterkeste!!! kommer tilbake med mer informasjon etterhvert som ting faller på plass, da jeg fortsatt er i en form for lykkerus egentlig.

Spøkelseskladden
Universet
Universet

Til Toppen Go down

Poste by Spåjenta Tir 3 Jul 2018 - 1:19

Skrevet: 28 mars 2007 21:51

Har hørt om de kursene og synes de høres spennende ut, håper du vil legge ut mer om det etterhvert.
Skjønner godt den lykkerus-følelsen, vi er vel flere som er i samme modus.
Spåjenta
Spåjenta
Universet
Universet

Til Toppen Go down

Poste by rystedama Tir 3 Jul 2018 - 1:22

Skrevet: 29 mars 2007 19:50

Tilbake etter et opphold i Trondheim!

Artig at Arso fikk skulden for den hoppende vaskekosten, for jeg hadde ikke noe med den å gjøre!

Ser at A.prinsessen lurer på om brettet ligner spiritisme. Jeg har aldri prøvd spiritisme, men kan godt tenkes at brettet ligner. Vi var veldig reflektert over det vi gjorde og var veldig opptatt av at vi kun skulle ha kontakt med det positive.

En gang i løpet av helgen kom det inn en negativ energi. Lampen som hang over brettet begynte å pendle med store bevegelser og brikken på brettet begynte å henge seg opp slik beskjedene ikke kom frem tydelig til oss. Da tok vi pause, Arso renset brettet og vi sette oss ned i fellesskap å jordet og beskyttet både hytten og oss selv.

Det var ingen av oss som blei redde når lampen tok til å bevege seg, vi studerte bevegelsene nøye, så vi skulle være helt sikker på at vi ikke innbilte oss noe. Etter rensing av brett og jording/beskyttelse merket vi ikke flere negative energier.
rystedama
rystedama
Sjelevenn
Sjelevenn

Til Toppen Go down

Poste by Alve.prinsessen Tir 3 Jul 2018 - 1:23

Skrevet: 29 mars 2007 19:55

Det høres så utrolig spennende ut!!
Kan ikke dere fortelle mer...være så snill!!!!
Alve.prinsessen
Alve.prinsessen
Universet
Universet

Til Toppen Go down

Poste by rystedama Tir 3 Jul 2018 - 1:24

Skrevet: 29 mars 2007 19:59

jo da, kommer mer! Men det skjedde så mye at det tar tid å fordøye alt og komme på hva en skal skrive om
rystedama
rystedama
Sjelevenn
Sjelevenn

Til Toppen Go down

Poste by Spåjenta Tir 3 Jul 2018 - 1:25

Skrevet: 29 mars 2007 20:17

He he....Arso fortalte meg etter jeg hadde lagt ut tråden at det var DU e.ryste som sto bak trikset med langkosten!  

Så mye for vår klarsynthet Smile Smile Mrgreen Mrgreen Mrgreen
Spåjenta
Spåjenta
Universet
Universet

Til Toppen Go down

Poste by rystedama Tir 3 Jul 2018 - 1:26

Skrevet: 29 mars 2007 20:24

ja, så han ofra seg ikke som den skyldige altså....

Sina og Spåjenta var nemlig til stadighet ut for å trekte frisk luft, mens jeg og Arso var litt mer usunne og satt inne  Smile   . Og da de to sunne var ute i mørket etter episoden med både lampen og et strømbrudd, sette jeg vaskekosten opp mot utgangsdøren. Når De to kom inn, møtte de langkosten på full fart ut   Smile  ! Og da blei det noe hyl og skrik   Mrgreen  Mrgreen  !!!
rystedama
rystedama
Sjelevenn
Sjelevenn

Til Toppen Go down

Poste by Sina Tir 3 Jul 2018 - 1:27

Skrevet: 29 mars 2007 21:23

Hyl og skrik???? Laughing  Laughing  Mrgreen  Mrgreen   ahaaa....e ryste, dette burde vi skjønt..selvsakt var det du som var synderen...dumme meg... først så tilgir jeg deg dit elsker forhold til min mann ( i tidligere liv)..å takken blir at jeg får en langkost i hodet....(?)..  Skal ta med meg hjelm neste gang:)
Sina
Sina
Universet
Universet

Antall Innlegg : 53

Til Toppen Go down

Poste by rystedama Tir 3 Jul 2018 - 1:28

Skrevet: 29 mars 2007 21:24

MER OM BRETTET:

Flere ganger mens vi jobbet med brettet fikk hver av oss melding om at det vi driver med skal gjøres av kjærlighet. Åndene som medelte beskjeder og svarte på spørsmål fokuserte bare på det positive.

Da vi ba brettet om å gi oss et fysisk tegn i rommet, så svarte det ja. Da vi ba den tenne på et stearinlys, fikk vi nei. Men så etter en liten stund mistet Sina et englekort på gulvet. Dette kortet omhandlet fysiske tegn fra engler og universet og kom med en forklaring på hvordan en skulle se etter slike tegn i hverdagen. Med det samme skjønte vi ikke at dette var det fysiske tegnet....men det var jo egentlig et utrolig innlysende tegn
rystedama
rystedama
Sjelevenn
Sjelevenn

Til Toppen Go down

Side 1 av 2 1, 2  Next

Til Toppen