Spå deg selv!
Et samarbeid med Asbjørn på paran.no, Terra og May. Still et spørsmål og klikk på bilde under!
Latest topics
En fin øvelse på å trene sansene-Hvilket kort har jeg plukket vekk?
4 posters
Side 1 av 1
En fin øvelse på å trene sansene-Hvilket kort har jeg plukket vekk?
Her er en øvelse som er veldig gøy å gjøre sammen med en god venn eller flere.
Her har jeg tatt ut alle essene fra en kortstokk og lagt med billedsiden opp. Se godt på alle 4 kortene.

Så fjerner du alle kortene fra bordet og plukker ut et av de fire essene og legger den med billedsiden ned. Det er kun du som vet om det er ruter, spar, kløver eller hjerter ess som ligger på bordet. Den andre skal nå bruke sin intuisjon. Noen klarer å kjenne riktig ved å holde hånda litt over kortet mens man stiller spørsmålet inni seg om det er spar ess, ruter ess, kløver ess eller hjerter ess. Spør og kjenn for hvert av kortene. Hånda kjennes kald dersom det er nei, og blir varmere når det er et ja. Som tampen brenner
Du kan forsøke med kortet jeg har lagt ut ved å holde hånda over skjermen mens du stiller spørsmålet. Skriv gjerne svaret under. Ha det gøy

Her har jeg tatt ut alle essene fra en kortstokk og lagt med billedsiden opp. Se godt på alle 4 kortene.

Så fjerner du alle kortene fra bordet og plukker ut et av de fire essene og legger den med billedsiden ned. Det er kun du som vet om det er ruter, spar, kløver eller hjerter ess som ligger på bordet. Den andre skal nå bruke sin intuisjon. Noen klarer å kjenne riktig ved å holde hånda litt over kortet mens man stiller spørsmålet inni seg om det er spar ess, ruter ess, kløver ess eller hjerter ess. Spør og kjenn for hvert av kortene. Hånda kjennes kald dersom det er nei, og blir varmere når det er et ja. Som tampen brenner

Du kan forsøke med kortet jeg har lagt ut ved å holde hånda over skjermen mens du stiller spørsmålet. Skriv gjerne svaret under. Ha det gøy

Sist endret av May den Tor 28 Jun 2018 - 21:31, endret 1 gang
Hennie- Sjelevenn
- Antall Innlegg : 105
Medlem siden : 21.06.2018
Re: En fin øvelse på å trene sansene-Hvilket kort har jeg plukket vekk?
Hennie skrev:Kløver ESS?
Flott at du forsøker. Det liker jeg. Jeg skal la denne ligge uten fasit en god stund for å se om flere vil forsøke

Jeg tipper også ruter

Hennie- Sjelevenn
- Antall Innlegg : 105
Jeg var faktisk litt usikker på om det var ruter eller kløver, hadde begge i tankene, måtte bare bestemme meg for ruter siden det kom så sterkt frem. Men kan jo være helt feil da. Blir spennende med fasiten!

Jeg skal ikke holde dere på pinebenken lenger.
Kortet jeg har lagt med billedsiden ned - er RUTER
Til Terra. Du skal alltid stole på det som kommer instinktivt til deg først
Skal jeg legge ut et til?
Kortet jeg har lagt med billedsiden ned - er RUTER

Til Terra. Du skal alltid stole på det som kommer instinktivt til deg først

Skal jeg legge ut et til?
Ja, gjør det May. Fint å øve, har ikke fått til dette før jeg. Helt nytt for meg. Den ruteren sto liksom så sterkt for meg som om kortet ble holdt foran mitt 3. øye? Føltes sånn i alle fall. Men det var ikke ruter ess som liksom ble holdt der fremme for meg, men 4 eller 5 ruter. Ruter i flertall med andre ord. For liksom å stadfeste at det var nettopp ruter kan hende?

Her kommer en ny utfordring.
Jeg viser her alle kongene. Hjerter, spar, ruter og kløver.

Jeg tar inn alle kortene og legger ut et av kongene med billedsiden ned. Nå kan du prøve å bruke dine sanser på samme måte som forrige gang. Finn ut om det er Hjerter Konge, Spar Konge, Ruter Konge eller Kløver Konge som ligger igjen på bordet.

Lykke til
Jeg viser her alle kongene. Hjerter, spar, ruter og kløver.

Jeg tar inn alle kortene og legger ut et av kongene med billedsiden ned. Nå kan du prøve å bruke dine sanser på samme måte som forrige gang. Finn ut om det er Hjerter Konge, Spar Konge, Ruter Konge eller Kløver Konge som ligger igjen på bordet.

Lykke til

Et sort kort. Spar konge.
Leila- Forbindelsen
- Antall Innlegg : 13
Hjerter konge?
(Var veldig usikker her fordi det første som kom opp i tankene mine var Spar konge. Han tiltrakk seg min oppmerksomhet først. Men så begynte hjerter konge å "rope, det er meg," og jeg fikk følelsen av et rødt kort der. Så jeg går for hjerte konge. Til slutt brukte jeg pendel på om det virkelig er hjerter kongen eller om det er spar kongen og pendelen sa hjerter kongen, så vi får se... Dette er virkelig spennende, og litt nervepirrendt May).
(Var veldig usikker her fordi det første som kom opp i tankene mine var Spar konge. Han tiltrakk seg min oppmerksomhet først. Men så begynte hjerter konge å "rope, det er meg," og jeg fikk følelsen av et rødt kort der. Så jeg går for hjerte konge. Til slutt brukte jeg pendel på om det virkelig er hjerter kongen eller om det er spar kongen og pendelen sa hjerter kongen, så vi får se... Dette er virkelig spennende, og litt nervepirrendt May).
Hei igjen 
Skal jeg røpe hva som ligger alene på bordet?
Okay.
Det er Kløver Konge
Ikke bli fortvilet om noen ikke tok det denne gangen. Det er på denne måten med å feile og ikke feile man lærer etterhvert å tolke riktige signaler fra kroppen - la oss kalle det magefølelsen

Skal jeg røpe hva som ligger alene på bordet?
Okay.
Det er Kløver Konge

Ikke bli fortvilet om noen ikke tok det denne gangen. Det er på denne måten med å feile og ikke feile man lærer etterhvert å tolke riktige signaler fra kroppen - la oss kalle det magefølelsen

» Legger kort
» Terra trekker et kort for deg
» The Book of Shadows - As above - Tarot
» Trekker kort på lørdag 25.6.22
» Skal det være et kort?
» Terra trekker et kort for deg
» The Book of Shadows - As above - Tarot
» Trekker kort på lørdag 25.6.22
» Skal det være et kort?
Side 1 av 1