Spå deg selv!
Et samarbeid med Asbjørn på paran.no, Terra og May. Still et spørsmål og klikk på bilde under!
Latest topics
Litt om pendulering
3 posters
Side 1 av 1
Litt om pendulering
Kunsten å søke og finne gjenstander ved hjelp av pendel er en eldgammel skikk. Ingen vet når man først tok den i bruk. Vi vet ikke sikkert hvordan pendelen virker, og det verserer mange teorier om akkurat det. En teori er at pendelen fungerer som en forbindelse til underbevisstheten. En annen er at det kan være hjelpere med i spillet. En tredje går ut på at en eller annen form for radar trer i funksjon. Men uansett, pendelen virker og det er det som er så fascinerende.
Visste du forresten at hvis du holder pendelen over venstre kne som assosieres med negativ (nei) Måne vil pendelen begynne å svinge mot klokken som et nei?
Eller at hvis du holder pendelen over høyre kne som assosieres med positiv (ja) Sol vil pendelen begynne å svinge med klokken som et ja?
Bare prøv så skal du se

Visste du forresten at hvis du holder pendelen over venstre kne som assosieres med negativ (nei) Måne vil pendelen begynne å svinge mot klokken som et nei?
Eller at hvis du holder pendelen over høyre kne som assosieres med positiv (ja) Sol vil pendelen begynne å svinge med klokken som et ja?
Bare prøv så skal du se

Sist endret av Terra den Tor 30 Mai 2019 - 19:14, endret 1 gang
Re: Litt om pendulering
Interessant, May. Jeg har boken Pendelsvingninger, gode råd for et bedre liv av Kaare B. Stray og synes den boken er meget interessant, så den kan jeg anbefale på det varmeste for dem som har interesse for temaet

Er pendelen først og fremst et verktøy for å finne igjen noe/noen som er forsvunnet, eller brukes den også for å få svar på andre ting?
Selv har jeg jo den langt mindre matnyttige og troverdige pendelbruken fra barndommen friskt i minne, hvor den røpet antall fremtidige barn (haha)
Selv har jeg jo den langt mindre matnyttige og troverdige pendelbruken fra barndommen friskt i minne, hvor den røpet antall fremtidige barn (haha)
Slik jeg har forstått historien, ble det først et verktøy sammen med søkepinnen til og finne vannårer. Senere er pendulering benyttet til å finne skatter, tapte gjenstander, mennesker, oljer, mineraler, helse, jordenergi og alle former for mål. I senere tidsalder har den og fortsatt blir benyttet til ja/nei spørsmål. F.eks: er denne personen moden for? Er dette en positiv retning for meg å gå akkurat nå? Osv...
Side 1 av 1